28 Mart 2012 Çarşamba
Serbest Zaman Etkinlikleri
SERBEST ZAMAN ETKİNLİKLERİ
KÖŞELER
Anaokulunda çocuğun ilgi duyduğu konularda iyi bir ortamın sağlanması yeterli materyalin bulundurulması onu n yaratıcı olmasını sağlar. Her yeni ürün ve davranış çocuğu başka yeniliklere götürür .Sonuçta öğrenmeyi kolaylaştırır,kalıcı hale getirir.
O halde yaratıcılığın gelişmesi ancak iyi düzenlenmiş bir öğrenme ortamında mümkündür .Bu nedenle anaokulunda,sınıfta çocuğun ilgi alanına göre köşelere ayrılmalıdır Bu köşelerin hizmet ettiği amaçlar birbirinden farklıdır ve bu nedenle farklı özellikler taşımaktadır .Bunun yanı sıra her köşe çocuğun tüm gelişim alanına da hizmet etmektedir .Bütün köşelerin ortak yanlarından en başta geleni çocuğun zihin gelişimini,buna paralel olarak yaratıcılığını beslemesi ona geleceğe hazırlamasıdır.
KİTAP KÖŞESİ
Çocuk kitabın resimlerine bakmak ve sayfalarını karıştırmaktan hoşlanır. Kitapta gördüklerinden uyarılarak üzerinde düşünür,hayal eder olayları yaşar,anlatır. Şekillere kendine göre anlam verir. Kitaptan çocuğun görerek bilgi edinmeyi sağlanmasının yanı sıra en önemlisi onun düşünmede yaratıcılığın gelişmesine yardım etmesidir.
EVCİLİK KÖŞESİ
Anaokulunda genellikle en fazla çocukların ilgisini çeken köşelerdendir. Çocuklar burada yetişkin rollerini canlandırır,onlar gibi davranırlar. Hayal güçlerini dilediklerince kullanırlar,duygularını ve isteklerini dile getirirler .Çocuklar bu köşede çeşitli rolleri oynayarak canlandırmakta ve ileride yetişkin rollerini hazırlanmaktadır. Anne,baba,çocuk olur,aile yaşamı ile ilgili ortamları canlandırır. Çocuğun anne- baba olması bebek rolünü üstlenmesi ile kendini bir başkası yerine koyar,onun duygularını yaşar,empati kurar. Arkadaşları ile oynarken iletişimi dil aracılığı ile yaptıklarından bu oyunlar dil gelişimine de yardım eder Hayal gücünün rahatlıkla ortaya koyması çocuğu davranışlarında yaratıcılığı götürür.
FEN ve DOĞA KÖŞESİ
Ana okulu çocuklarına kendi gözlem ve deneyimleriyle araştırma ve keşfetme imkanı sağlayan bir köşedir. Çocuklar iyi düzenlenmiş bir köşede gerekli araç-gereç ve materyallleri kullanarak (pusula,mıknatıs, termometre) deneyler yapabilirler. Bu köşedeki bazı çalışmalar örneğin hayvan besleme bitki yetiştirme gibi işlerin sırayla yapılması çocuğun sorumluluk duygusunu geliştirir . Meydana gelen değişmeleri evre evre gözleme imkanı elde edilir.. Bu köşedeki etkinlikleri ile neden, nasıl, niçin sorularına kendi deneyimleri ile cevap vermeyi öğrenir.
BLOK KÖŞESİ
Bloklarda oynama çocuğun büyük ve küçük kaslarının gelişmesini sağlar. Grupla oynama, yardımlaşma, bloklarla yapılan değişik yapılar içinde canlandırılan roller sosyal gelişime etkisi açısından önemlidir. Çocukların yeni değişik ürünler ortaya koymaları kendine güvenini arttırır. Blok köşesinde değişik boyutlarda bloklar bulundurmalıdır. Büyük ve küçük içi boş kutular, zımparalanmış tahtadan kesilmiş çeşitli boyutlardaki bloklar. Ancak bu blokların bir araya getirildiğinde birbirini tamamlayacak, bir bütün oluşturacak şekilde olması dengenin sağlanması için önemlidir.
KUKLA KÖŞESİ
Ana okulundaki sınıfın bir bölümünde çeşitli kuklaların bulundurulduğu bir köşe olarak ayrılmasında yarar vardır. Çocuklar burada diledikleri kuklaları kullanarak dinledikleri ya da kendi yarattıkları hikayeleri canlandırarak bu etkinlikten büyük bir zevk alır.
http://www.okuloncesiforum.com/diger-ogretmen-meseleleri/868-etkinliklerin-amaclari.html adresinden alınmıştır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder